sunnuntai 10. joulukuuta 2023

Kreisi, mutta ihana viikko takana!

 

Huhhuh millainen viikko takana: koeviikko, kampukselta pois muuttaminen joululoman ajaks, Pähkinänsärkijän extratreenejä, ite pääesitykset perjantaina ja eilen, Nykin järjestelyjä, uusien laulujen läpikäyntiä ja niihin liittyvien ideoiden pallottelua sekä keikkabuukkauksia tälle kuulle ja muutama myös tammikuulle, kun joku toinen laulaja on joutunut perumaan esiintymisensä. Tuntuu siltä et en oo ehtinyt tällä viikolla edes hengittämään, mutta silti tää on ollut ehdottomasti yks upeimmista viikoista hetkeen! Oon niin pumped up ja insiroitunut kaikista niistä upeista tyypeistä, joiden kanssa oon saanut pallotella ideoita ja toteuttaa itteeni tällä viikolla!

Mutta... Tän viikon jälkeen haluun pystyä keskittymään enemmän myös rauhottumiseen ja ihan vaan olemiseen. Ja myös kunnolla treenaamiseen, koska tällä viikolla tuntuu, etten oo ehtinyt tekemään oikein sitäkään. Myöskään raakavegaaniuus ei oo tällä viikolla oikein onnistunut, koska on tuntunut hieman liialta yrittää kaiken kiireen keskellä myös tehdä kunnon kauppalistoja ja suunnitella syömisiä. Joten oon syönyt vähän miten sattuu: usein 80% terveellisesti päivän aikana, joskus vähän huonommin ja joskus taas 100% terveellisesti.

En kuitenkaan oo mitenkään harmissani tästä viikosta, koska tällä viikolla on laitettu eteenpäin niin paljon upeita juttuja, että kyllä tää yks viikko on saanut mennä just näin, kun se kerran tulee johtamaan niin mahtaviin lopputuloksiin! =) Huomenna lähden Nykiin ja ajattelin tehdä niin, että ekat kaksi viikkoa teen Chloe Tingin 2 Weeks Shred Challengen, joka itse asiassa oli se, mikä alunperin innosti mut treenaamaan ihan kunnolla.

Löysin nimittäin mun sähköposteista mun vanhan blogin tekstejä, jotka löytyy nyt täältä tägillä vanhat postaukset (ja kaipa tää on samalla face reveal, joten ehkä tulevaisuudessa en sensuroi mun naamaa enää...? =D) Oli hassua lukea noita ja harmittaa, etten löytäny niitä enempää, koska mulla on kyllä muistoissa lisää postauksia ja myös edelleen kovalevyllä paljon vanhoja kuvia, mut en saa niitä tekstejä enää kaivettua mistään. Lisäksi en edes muistanut, että mulla on ollut tuo sininen toppi oikeasti jo vuodesta 2018 lähtien?! Se oli muistaakseni joku kolmen euron Ebay-toppi, mut hitto vie se on ollut kestävä. =')

Joka tapauksessa nään noista teksteistä, että mulla oli samaan aikaan päällä kaksi outoa aikajanaa: treeni-innostuksen alku, fitlifeen pääseminen ja terveellisesti syöminen ja sitten kuitenkin sh-käyttäytymistä esim. ahmimista, liian vähän syömistä ja myöskin jonkinlaista drunkorexiaa. Join aivan liikaa ja krebasin ihan hulluna etenkin vuonna 2019, ugh... Olin aina siellä, missä oli juhlat ja olenkin kirjoittanut hieman näistä ajoista testissä "Ajatuksia päihteettömyydestäni"

Kiinnostaakin kokeilla tuota kahden viikon haastetta etenkin siitä syystä, että haluan nähdä, miten pitkälle olen päässyt. Olen nimittäin kokeillut muutamia v. 2018-2019 tekemiäni HIIT-treenejä ja ne tuntuvat tosi kevyiltä. Sellaisilta, että olet ollut jalkojen päällä koko päivän ja ollut aktiivinen, mutta et oo kunnolla päässyt hikoilemaan, joten teet vielä 10-15 minuutin HIIT-treenin illalla. Mutta muistan, että esimerkiksi 2019 tammikuussa tein kuolemaa pelkästään 10 HIIT:in kanssa ja tuon vuoden kesällä ohitin esimerkiksi tuon haasteen kolmannelta päivältä tuon toisen äbsitreenin, koska en vaan pystynyt siihen. =D

Huomaan vertaavani edelleen itseäni painon perusteella. Katson vanhoja kuvia musta esimerkiksi vuodelta 2018 ja 2019 kesältä ja mietin et ei helkkari, miten hyvältä näytin! Ja miten absurdia et 54 kiloa oli tollon aivan kamala turvotuspaino, kun juuri nyt antaisin niin paljon, jotta tuo olis mun turvotuspaino... Mutta. Tällä hetkellä oon oikeasti paaaaljon paremmassa fyysisessä ja myös henkisessä kunnossa kuin olin tuolloin ja en ihmettelisi yhtään, jos vihaisia elämääni, jos vaihtaisin paikkaa edes päiväksi entisen minän kanssa.

No joo, joka tapauksessa liikunnasta. Haluan tuon kahden viikon haasteen lisäksi kuitenkin myös treenata balettia, vaikka tunteja ei nyt olekaan ennen tammikuuta. Joten yhdistän baletin tuohon kahden viikon haasteeseen ja luulen, että tämä on ihan hyvä loppu tälle vuodelle. Tällä hetkellä nimittäin tuntuu, että oon ehkä yrittänyt ahmia vähän liikaa juttuja kerralla ja keho pistää senkin takia hanttiin, koska mulla on vain yksinkertaisesti so much stuff going on! Eli reeniä, raakaruokaa ja rauhoittumista. Vaikka se rauhoittuminen olisi "vain" viisi minuuttia hiljaa istumista ennen nukkumaan menemistä. 

Tälläisiä ehkä vähän sekavia ajatuksia tähän sunnuntaihin! Päivitän huomenna viimeisten parin viikon liikunnat, koska se on nyt jäänyt kaiken keskellä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti