torstai 6. tammikuuta 2022

Ruokaa, tanssia ja pohdintaa

Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa tehdä oman versioni tästä reseptistä, mutta tofun sijasta kokeilin tehdä seitania Chocochilin ohjeen mukaan, käytin nuudelin sijasta täysjyväspagettia ja lisäsin mukaan myös paistettuja cashew-pähkinöitä. Täytyy sanoa, että melkein harmittaa, kun tästä tuli niin hyvää, koska spagetti/pasta/jne. eivät ole sitä ihan parasta ruokaa mulle eli hellou huominen hiilaripöhö. ='D

Muuten tämä päivä onkin mennyt tavallaan ei yhtään niin kuin piti, mut mahtavaa on silti ollut! Oon nimittäin kasaillut taas tanssiryhmää, järjestellyt asioita, pähkäillyt koreografioita, suunnitellut koe-esityksiä jne. jne. Mun piti alunperin vain nopeasti katsoa pari juttua, mut sitten toi asia alkoikin elää omaa elämäänsä ja tässä sitä ollaan, edelleen koneella (ollut jo lähes kasista lähtien tunnin kävelyä lukuun ottamatta), mut nyt on kaikki tehtynä! Ja oon tosi iloinen ja tuntuu siltä, et yksi suuri palanen on taas asettunut paikoilleen. 

Salitreeni sitten tosiaan jäi, mutta huomenna täytyy tehdä se! Oon viimeisenä parina iltana ja yönä kokenut vähän outoja fyysisiä oireita ja mietin, että oonkohan kuitenkin haukannut liian ison palan treenaamisen suhteen ja keho reagoi siihen. Esimerkiksi salitreenien jälkeisenä yönä oon herännyt pari kertaa siihen, että mun rintakehään tulee yhtäkkiä tosi kova, yhtäkkinen kipu ja sitten se aaltoilee hetken aikaa ja lähtee pois. Toinen oire on se, että etenkin mun reidet ovat aivan järjettömän täynnä vettä ja jopa välillä vähän kivuliaat, etenkin nilkat ja polvet.

Osa musta on jo vähän luovuttanu ja surullinen, koska haluisin olla sellainen ihminen, joka on tosi aktiivinen ja urheilee lähes päivittäin, mutta aina, kun urheilen kunnolla niin noin viikon jälkeen alkaa tuntua siltä, että mun keho vaan hajoaa tuhansiksi palasiksi etenkin öisin. Enkä kuitenkaan urheile suurimman osan ajasta kuin 45-60 minuuttia kerrallaan paitsi välillä sitten tulee käveltyä vähän pidempään, mutta tuo tapahtuu vaan joitakin kertoja kuussa. Mutta ehkä tää on vaan sitä, et mun kunto ei oo vielä riittävän hyvä eli kunhan vaan jatkan niin kunto kohoaa ja sitten kehokin tottuu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti