tiistai 23. heinäkuuta 2019

Vanhoja kuulumisia pt 5

Tällä hetkellä on kyllä tosi inhottava olo..... 

Maanantain oli se ihan älytön turvotus, tiistaiaamuna viel pahempi, tänään "vaan" älytön turvotus. Kun pesin hampaita tänää nii oikeest tunsin ku mun selkä hölsky?!? Siis hyi hemmetti!!! Päätinpä sit ottaa ihan todisteita tästä ku tää ei oikeest vaa oo mun päässä ja nesteiden kertymisestä kerto vaakaki: aamupaino noussu sunnuntaist +1,6 kiloa. Maanantain tein lihaskuntoo painoil meiän kotisalila, eilen sit tanssin n. tunnin ja syöny oon "luvan kanssa" enemmän ku aiemmin. 

Tänää aamul ku heräsin tähä järkyttävään oloon joka näemmä vaa jatkuu nii mun oli oikeest vaa pakko olla realistine ja todeta et mikää 1400-1500 kalorin ruokavalio ei täl hetkel oo hyvä! Mun on pakko saada nää ihme nesteet pois huomiseks joten palaan päivän ajaks siihe mun aiempaan normi ruokavalioon eli kaloreit tulee n. 1200.

En tiedä voiks tää myös olla jotai hormonaalist tai sit iha vaa jotai stressijuttuu? Nimittäin samaan aikaa ku noi nesteet on tullu päälle nii mulla on alkanu alaselässä sellane ihmeelline jomotus joka kans säteilee alavatsaan. Tää alkaa etenki yleensä siin vaihees ku oon menos nukkuu eli päiväl en oikeestaa huomaa mitää. Joudunki nukkuu sikiöasennos nii et mulla on tyyny jalkojen välis ja toi on ihan järkyttävän epämukava asento mut se on ainoo asento missä toi selän jomotus katoo melkee kokonaa. 

Hormonaaliseen juttuun viittais myös se et mul on viime viikon lopult alkaen tuntunu sellast ihmeellist jomotuksen tyyppist, nooh, kutsutaan niitä nyt sit vaikka sisäsynnyttimiks. Mikä sit laittaa miettii et onks se alaselkäkipu oikeesti itse asias säteilyy alavatsakivusta? No en tiiä, mut sellast ihmeellist tunnetta ja tääki tulee yleensä just ku oon rauhottumas nukkuu.

Iho on kans alkanu iha yhtäkkii kuplii ja täl hetkel (tietty just nyt!!!!!) se on iha hirvees kunnos. Mielialast nyt puhumattakaa mikä on tosi down... Tuntuu etten onnistu missää ja mun kehost on taas tullu yhtäkkii iha vieras ku en ymmärrä mikä sil on nyt hätänä? Tähän yhtäkkisyyteen viittais nimenomaa stressireaktio mun mielest. 

Yleensähän just alaselkään tulee varastoituu negatiivist energiaa tai jännitystä joka sit pitäis saada venyttelyllä tms. purettuu. Eile aamul kyl joogasin mut ei selkeest auttanu yhtää... Pitää jotenki nyt yrittää rauhottuu ja tänää sit tehä kunnon alaselkävenytyksii enne nukkumaanmenoo jos se auttais. Koska tää turvotus ja huono iho vaa lisä stressii...

Joten anteeks siitä et lupasin nyt syödä enemmä mut en todellakaa odottanu et kanniskelisin viel keskiviikkonki melkee kahta kiloo ylimääräst nestet mukanani... Toivon et tää toimii ja huomen oisin taas oma itteni! "Lisäiloo" tuo kans se et eile ku yritin syödä aamupalaks puuroo mustikoil ja raejuustol ni.... Yök!!! Ehkä puuro ja ne mustikat mut sen raejuuston kyl syön eriksee täst lähtie. 

Lisäks en pysty enää ollenkaa juomaa jauhost tehtyi protskujuomii vaa alan kakoo saman tien koska ne ei vaa jotenki nyt mee yhtään alas. Ja mitäs muuta kivaa... Nii, eile loppu puhti puoles välis treenii, niiku what the heck?!? Mä jaksan yleensä aina tanssii ja keskittyy mut eiline oli jotai iha hirveet. Joku preworkout tai treenin aikan nautittava piriste taitaa täl hetkel olla enemmä ku ajankohtane mulle. Mut en tiedä pitäiskö tänki suhtee odottaa ens viikkoon koska saadaan joku kunnon tuotepaketti sen bootcampin kanssa...

Noh, we'll see!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti