sunnuntai 11. joulukuuta 2022

Mahtava viikko takana!

Alkuviikon auringonpaistetta ja eilisen lounas eli basmatiriisiä, seitania, paprikaa, porkkanaa, sipulia, korianteria ja mausteista kastiketta, jossa oli muun muassa kookoskermaa, pippuria, chiliä ja juustokuminaa. Nam!

Tämä viikko on ollut oikea tehoviikko!
Olen tehnyt yliopistojuttuja aivan hulluna ja huomenna alkaakin viimeinen koeviikko, jonka jälkeen alkaa joululoma ja kampus menee kokonaan kiinni eli siirryn joululoman ajaksi takaisin vanhempieni luokse, mitä kyllä odotan innolla! Malibu on aivan ihana paikka ja olen viihtynyt täällä todella hyvin, mutta rakastan sitä kukkulaista, jylhää maisemaa vanhempieni luona ja etenkin iltaisin on ihanaa istua terassilla ja katsoa, kun sinne ja tänne alkaa ilmestyä valoja pimenevässä illassa. 

Yliopistojuttujen lisäksi olen myös saanut lyötyä lukkoon pari aivan mahtavaa projektia tammikuulle, joista toinen liittyy balettiin ja toinen kauneuteen ja hyvinvointiin. Tämän jälkimmäisen keikan löin lukkoon tänään sunnuntaina eilisen promokeikan jäljiltä. Do your job well ja näin se puskaradio vain toimii! =) Eli luvassa on paljon mahtavaa oikeasti itseltäni tuntuvaa tekemistä, joiden parissa aloitan jo ensi viikolla, vaikka tuon baletin osalta itse H-hetki tulee vasta ensi kuun lopulla.

Tulevan koeviikon takia olen lisäksi siivonnut huonettani ja koko meidän asuntoa lattiasta kattoon tänä viikonloppuna kämppisteni kanssa, koska kukaan ei todellakaan jaksa siivota ensi viikolla ja kampukselta on kirjauduttava ulos viimeistään jo klo 9 aamulla perjantaina. Lisäksi yritin saada vielä viimeisiä joululahjoja hankittua ja se oli aivan kamala reissu! Hirveää säätämistä Beverly Centerissä ja kävelin lähes ympyrää todella pitkään, jolloin jopa vartija kiinnostui minusta hahhah. =D Selvisin kuitenkin ja sain oikeasti tehtyä lauantaina kaiken, mitä piti, mitä en olisi uskonut, koska ylibuukkasin päivän aivan totaalisesti!

Liikuntoina on tällä viikolla ollut balettia, pari juoksulenkkiä ja kävelyä ja lisäksi tuli myös joogattua keskiviikkona pitkästä aikaa. Juoksulenkit ovat sujuneet yllättävän hyvin, sillä en ole juossut piiiiitkääääään aikaan ja yleensä minulle tulee todella nopeasti kaikenlaisia "oireita" eli kehoni tuntuu menevät ihan hullun lukkoon ja etenkin pohkeet alkavat vihoitella. Mutta nyt on ollut todella helppoa enkä keksi muuta syytä kuin se, että treenan tällä hetkellä myös balettia, joka vahvistaa esimerkiksi juurikin pohkeita. Kuntoni ei nimittäin vieläkään ole ihan niin hyvä kuin se oli esimerkiksi kesällä, mutta jotain on selvästi muuttunut!

Kunnosta puheen ollen... Olin hieman kipeänä joitakin viikkoja sitten, mutta ei mitään sen ihmeellisempää eli minulla oli kuume kirjaimellisesti yhden päivän ajan ja siitä seuraavat kolme päivää olin vain hieman tavallista väsyneempi. Koronan kotitesti näytti negatiivista, mutta olen nyt viimeisen parin viikon ajan miettinyt, että olikohan se kuitenkin koronaa. =0 Koska jotenkin olo ei ole ollut ihan normaali tuon jälkeen eli en edelleenkään oikein maista tai haista kunnolla kaikkia makuja ja hajuja ja nämä ovat kuitenkin ne aistit, jotka minulla ovat välillä vähän liiankin vahvat. Etenkin hajuaisti! Lisäksi huomaan, että pulssini nousee tavallista korkeammalle ihan pienestäkin liikkumisesta, vaikka sinänsä en tunne oloani väsyneeksi tai sellaiseksi, että olisin juuri huhkinut rasvanpolttosykkeissä. Eli ihan rauhallinen kävelykin nostaa pulssia tavallista korkeammalle, vaikka suurimman osan ajasta en edes huomaa sitä, koska jotenkin tuo pulssin nouseminen ei tunnu samalta kuin kunnon urheilusuorituksen kautta tullut sykkeen nousu.

Mitään muita "jälkioireita" ei ole - onneksi - jos se nyt sitten oli koronaa! Yksi jälkioireista, joita olen pelännyt eniten on ollut fyysisen kunnon rapautuminen ja erilaiset niveloireet, joita olen kuullut ihmisillä olevan koronan jälkeen eli että liikkuminen on kankeaa ja hankalaa. Onneksi tuollaista en ole huomannut ja muutenkin tuntuu, että nyt fyysinen kehittyminen on taas lähtenyt edistymään harppauksin! Esimerkiksi viime viikon lauantaina minulla oli hieman erilaisempi tanssitunti, sillä teimme sarjoja niin, että aluksi kättä pidettiin normaalisti tangolla, mutta sen jälkeen sarja aloitettiin alusta niin, että kumpikin käsi oli vapaana. Ja voi luoja sitä heiluntaa ja sitä, miten julmettoman kipeät mun jalkalihakseni olivat sunnuntaina! 

Liikkeiden oli siis tarkoitus näyttää ja tuntua samalta oli käsi tangolla tai ei, mutta voitte vain kuvitella, että tämä ei todellakaan toteutunut. ='D Mutta eilen samalla kaavalla ollut tunti meni jo todella, todella hyvin: minulla ei ollut yhtäkkiä enää melkein ollenkaan ongelmia tasapainon kanssa, sain paljon kehuja opettajalta eivätkä jalat olleet tänään yhtään kipeät. Kyllähän siinä hiki tuli, kun niitä sarjoja teki läpi ja pingotti lihakset äärimmilleen, jotta tasapaino säilyi, mutta tuo treeni ei tuottanut enää yhtään niin suuria vaikeuksia kuin edellisellä viikolla. Oikeastaan huomasin joka sarjan jälkeen miettineeni, että eihän tämä ollut yhtään vaikeaa, miksi olin niin pulassa viime viikolla!

Silloin, kun lopetin säännöllisen salitreenaamisen, pelkäsin, että minulle ei jäisi mitään sellaista liikuntamuotoa, jossa pääsisin näkemään tuon nopean kehittymisen, johon tiedän kehoni pystyvän, mutta onneksi olin väärässä! Painoilla treenaamisen osaltahan sain yleensä lisätä painoja "pahimpina" eli nopeimman kehityksen aikana jopa kerran viikossa, koska esimerkiksi maanantaina aivan hiellä ja verellä puristettu treeni ei tuntunutkaan torstaina niin tehokkaalta kuin mikä olisi hyvä. Tuollaista kehitystä on niin paljon helpompaa mitata kuin sellaista, että viikko viikolta jalka nousee vähän ylemmäs tai jalkojen aukikierto on parempi. Eli täytyy jatkossakin käydä tuollaisilla vähän erilaisilla tunneilla ehkä niin pääsee jatkuvasti näkemään sitä, mihin minun kehoni pystyy! =)

Tässä tämän viikon kuulumiset todella tiivistetyst ja olen varmaankin poissa blogista ensi viikon viikonloppuun asti, kun olen saanut raahattua tavarani up to the hills! Olen nähnyt aivan ihania talvikuvia Suomesta ja ollut jopa vähän surullinen siitä, että en pääse kokemaan kunnon talvea, mutta.... Sitten muistelen viime vuoden joulukuuta, jolloin kirjaimellisesti ihoni rapisi irti, koska se oli niin kuiva ja se oli ai-van ka-ma-laa! Tästä blogista löytyykin 26.12.2021 päiväyksellä yksi parhaimmista syistä olla onnellinen Kaliforniasta: "Aaaaa, miten ihmiset elää talven keskellä ilman, että iho kuoriutuu irti!?" =')

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti